16 Eylül 2019 Pazartesi

Haruki Murakami kimdir ?

Haruki Murakami biyografi
Haruki Murakami kimdir ?

Haruki Muraki son dönem Japon edebiyatının en önemli isimlerindendir. Eserleri hem post-modern, hem sürrealist hem de büyülü gerçeklik akımının etkisindedir. Eserlerindeki konu seçimi, roman karakterleri ve anlatım şekli ile diğer yazarlardan ayrılır. 1949 yılında yani II. Dünya Savaşı'nın hemen ertesinde Japonya'nın Kyoto şehrinde dünyaya gelmiştir. Çocukluk ve gençlik yılları Kobe şehrinde geçmiştir. Edebiyata ilgisi bu şehirde başlamış ve daha çocukluğunda birçok ünlü yazarın kitaplarını okumuştur. Üniversitede drama üzerine eğitim almıştır. Eşi Yoko ile de bu süreçte tanışmıştır. Nobel Edebiyat Ödülü'ne aday gösterilen yazarlardandır. Daha çok roman türünde eserler vermiştir. Bu türde verdiği eserler şu şekilde sıralanabilir: İmkansızın Şarkısı, 1Q84, Zemberek Kuşu'nun Güncesi, Sahilde Kafka, Yaban Koyununun İzinde, Renksiz Tsukuru Tazaki'nin Hac Yılları, Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu, Sputnik Sevgilim, Rüzgarın Şarkısını Dinle, Doğum Günü Kızı, Tuhaf Kütüphane, Kadınsız Erkekler, Uyku, Karanlıktan Sonra, Fırın Saldırısı, Kumandanı Öldürmek

1 Post a Comment:

  1. Merhabalar,

    Haruki Murakami, çok sevdiğim yazarlardan biridir. Dünyaca ünlü yazarı ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla tanıdım ilk. Yazmayı çok seven ve geçimini yazarak sürdüren bir yazar olarak bu kitap beni çok etkilemişti. Kitapta şu sözü çok sevmiştim: ‘’Evet, ben elbette büyük bir koşucu değilim. Fakat bu hiç de önemli bir sorun değil. Dünkü kendimi biraz olsun geçebilmek; önemli olan işte bu.’’ Şahane bir kitap, herkese tavsiye ediyorum. İzninizle bu kitaptan en sevdiğim 10 alıntıyı okumanız üzere sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil